Een zomer lang genieten met onze kleinkinderen

01/07/2019 - 05/07/2017 met Jarne en Korneel aan zee

Klik op de foto om het ganse fotoalbum te bekijken

13/07/2019 - 17/07/2019 een weekje met Jarne (& Liam & Jitske)

29/07/2019 - 02/08/2019 op stap met Liam en Jitske

05/08/2019 - 07/08/2019 met Mauro en Norah aan zee

Klik op de foto om het ganse fotoalbum te bekijken

Met Renske en Lotte op trektocht langs de VennBahn

Klik op de foto om het ganse fotoalbum te zien

Vrijdag 23/08/2019
Deze ochtend kwamen oma en opa tot bij ons.Oma hielp ons bij het inpakken van de fietstassen en opa zette ze op onze fietsen.Het was even wennen voor mij om met zo'n zwaarbeladen fiets te rijden.We vertrokken omstreeks tien uur. Vandaag moesten we 47 km fietsen. Na 18 km stopten we aan een winkel en gingen we eten bij een speeltuin. Daarna reden we verder. Het viel ons op dat we heel lang het traject volgden dat Lotte en ik ook hadden gefietst met de KSA toen we op kamp gingen zo'n drie weken geleden.We waren rustig aan het fietsen toen ik ineens achter mij een fiets hoorde vallen. Lotte lag op de grond. Blijkbaar probeerde ze de blaadjes van de bomen te trekken wat niet al te slim is. Ze heeft nog geluk gehad want ze had alleen een schaafwonde op haar kin. Rond half drie kwamen we aan op de camping. Recht ertegenover was een zwembad dus we konden in de namiddag een frisse duik gaan nemen. De camping heette 't soete dal en was gelegen in Zutendaal. We hadden in totaal 49,2 km gereden maar achteraf moesten we nog naar het centrum om inkopen te doen en dus kwamen we op een totaal van 54 km. Oma en opa zetten de tentjes op en we laadden onze fietsen af. Daarna kleedden we ons om om te gaan zwemmen.Het water was koud maar Lotte en ik zijn toch even gaan zwemmen en er was ook een grote speeltuin. S' avonds aten we worst met appelmoes want de aardappelen hadden enorm veel tijd nodig om te koken en smaakten ook redelijk chemisch. S' avonds toen het al donker begon te worden kwamen er mensen aan de BBQ marshmallows roosteren en Lotte en ik mochten er ook.

Zaterdag 24/08/2019
Deze ochtend had Lotte oorpijn we belde naar mama en ze zij dat ze neurofen moest nemen. Nadien vertrokken we. Vandaag zouden we 59 km rijden. Na 18 km waren we in Maastricht en daar kochten we neurofen voor Lotte we aten ook pizza.We gingen verder. Onderweg was er een omleiding waardoor we een berg van ongeveer 1,5 km lang aan 11% moesten beklimmen. Nadien waren we zo moe en het was ook zo warm dat we besloten om in Gulpen op een camping te overnachten in plaats van in Aken. Dat betekent dat we in 4 landen gaan overnachten (België, Nederland, Duitsland, Luxemburg). Dan Moeten we morgen 52 km in plaats van 32 km fietsen. Toen gingen we naar de stad (Gulpen) om te kamperen. Eenmaal in Gulpen dronken we iets en daarna nog iets :).Daarna moesten we een berg op fietsen van 19% omhoog!!!!! Opa fietste het helemaal met al zijn bagage!!! daarna nog een stukje bergop maar niet zo steil en toen waren we op de camping. Het was een hele mooie met een zwembad en veel speeltuinen!!!We aten pasta en nadien elk 5 snoepjes. Nadien schreven we dit, pakte Lotte de neurofen en gingen we slapen.

Zondag 25/08/2019
We stonden op om 7:30 en begonnen onze fietstassen in te pakken. Om 8 uur ging het winkeltje op de camping open dus daar kochten we chocomelk en 4 koffiekoeken die Lotte en ik mochten opeten. Daarna was ik als eerste klaar met mijn fietstassen in te pakken. Om 9:15 vertrokken we op de camping. Eerst moesten we achttien km tot in Aachen doen die we gisteren niet hadden gedaan. Het was super vermoeiend. De hele weg naar Aachen zat vol heel steile of heel lange bergen. Bovendien was het heel warm dus dat maakte het dubbel zo moeilijk. Toch raakten we tegen de middag daar.  We kochten er een broodje in het station. Daarna konden we weer verder. Even buiten Aken kwamen we op de Vennbahn, die zouden we de rest van de dag volgen tot op de camping. Ook de volgende 3 dagen zullen we op de Vennbahn rijden. We reden 10 km op de baan. Het was heel warm in de namiddag en er was ook niet altijd schaduw. Dus na tien en na twintig km zijn we gestopt om iets te drinken. En eindelijk, na tweeëndertig km op de Vennbahn kwamen we op de camping. Het was al 4:20 wat betekent dat we vandaag het vroegste zijn vertrokken en het laatste zijn aangekomen van de drie dagen. We (oma en opa) zetten de tentjes op en we gingen douchen. Omdat het al laat was zijn we in het dorp (Roetgen) in een restaurant gaan eten. Ik at schnitzel (we zijn nu eenmaal in Duitsland :). Daarna gingen we terug naar de camping. We besloten om morgen nog een halfuur vroeger op te staan om de warmte voor te zijn. Lotte en opa speelden nog een spelletje kaart terwijl ik dit schreef (schrijf). Daarna kropen we in onze tent om te gaan slapen.

Maandag 26/08/2019
We werden wakker gemaakt door opa om 7 uur. Omdat er geen winkel in het dorp was bestond het ontbijt uit elk een dubbele boterham en warm water met chocopoeder. Vandaag zouden we 50 km op de Vennbahn rijden. We vertrokken vroeg, om 8:38. Na 23 km was er eindelijk een dorp met een winkel dus konden we even pauzeren. Toen het nog 17 km was dachten we dat we iets konden gaan drinken maar het café was gesloten dus reden we helemaal door tot op de camping. Er was een overdekt zwembad en misschien kwamen we overmorgen terug want we gingen eerst naar Trois Vierges (Luxemburg) en daarna een stuk terug over de Vennbahn. Maar de man van de camping bracht ons op het idee om zonder bagage tot in Trois Vierges te rijden en terug op een dag en om dan drie nachten op deze camping te overnachten. Dus gaan we morgen zonder fietstassen verder over de Vennbahn. Misschien splitsen we op en gaan oma en Lotte na een aantal km terug en rijden ik en opa verder naar Trois Vierges. Dan moet ik morgen wel 42 km heen en 42 km terug van Trois Vierges rijden! Daarna houden we een rustdag. Toen de tenten recht stonden kleedden Lotte en ik ons om om te gaan zwemmen. De tenten staan juist tussen de speeltuin, het zwembad en de WC dus we hebben geluk. Toen we terugkwamen van het zwembad begon het heel hard te regenen dus we gingen schuilen in een grote tent op de camping. De was was ook direct weer kletsnat 😕

Dinsdag 27/09/2019
We stonden op om 8 uur. We ontbeten en opa en ik maakten ons klaar om te vertrekken. Oma en Lotte vertrokken later want zij doen maar 18 km, tot St. Vith en terug. We vertrokken om 8:50. Toen we ongeveer aan 20 km zaten zijn we even fout gereden maar we waren al snel terug op de goede weg. Tegen de middag waren we in Trois Vierges. We hielden een pauze van een halfuur. Boterhammen hadden we al s' ochtends gesmeerd. Daarna gingen we verder. De terugweg begon met een bergop van wel 8 km met sommige stukken van 10%. Daarna was er natuurlijk ook een lange bergaf. Toen we de berg achter ons hadden gelaten hebben we een stuk heel snel gereden, het snelste was 30 km/u. Dit stuk van de vennbahn was ook het mooiste want er was veel bos en het was met meer heuvels. Om 2 uur kwamen we aan op de camping en daar rekenden we dit uit: We hebben 86 km gefietst op 4u 45 met een gemiddelde snelheid van 18,13 km/u en we hebben 739 hoogtemeters gemaakt. Daarna was ik wel heel moe maar morgen is er een rustdag. Daarna ging ik zwemmen. Er waren een paar Franse kinderen waar Lotte en ik mee speelden. s' Avonds aten we pizza op de camping en die was heel lekker. Wat later mochten we ook een ijsje en toen hebben we nog veel gespeeld met het kaartspel en het tafelvoetbal. Daarna gingen we slapen.

Woensdag 28/08/2019

Deze ochtend konden we uitslapen dus Lotte en ik kwamen pas om half tien uit onze tent. Oma en opa waren al vertrokken naar de winkel. Toen ze terugkwamen zei opa dat het in de avond ging stormen dus dat we de tenten moesten opbreken. Eerst waren Lotte en ik teleurgesteld dat we toch naar een andere camping moesten en geen rustdag hadden maar toen stak opa de sleutel van een stacaravan in de lucht en zei dat we gewoon op deze camping voor 1 nacht een caravan hadden gehuurd. Dat vonden we wel leuk. Dus verhuisden we al onze spullen en gingen we spelen.